Neem contact op

Jobner

Jobner

Product lancering
september 2019
Duur
8 maanden
Team
UX / UI Design
Back-end development
Front-end development

Freelancers en opdrachtgevers samenbrengen met een personal touch

Jongeren aan beter betaalde, leukere banen helpen als freelancer en bedrijven aan gemotiveerd en professioneel personeel. Jobner schudt de markt voor flexibel werk op met een persoonlijke insteek. Twee ondernemers richtten het freelance platform op dat oktober 2019 live ging. Label A creëerde het merk Jobner en ontwikkelde het complete platform achter de app waarmee freelancers en opdrachtgevers direct communiceren.

02-1.png

Snel goed personeel in je zaak

Het is voor opdrachtgever lastig om op korte termijn gemotiveerde en ondernemende mensen te vinden, vertelt Angelo Visser, medeoprichter van Jobner. “Opkomst, commitment en kwaliteit. Dat is wat opdrachtgevers zoeken in mensen bij piekdrukte.” Maar opdrachtgevers ervaren een oproepkracht al snel als te veel vastigheid. Aan de andere kant willen jongeren kunnen jobhoppen en zoeken ze naar vrijheid en afwisseling. Het aantal jongeren dat freelancet neemt al enige jaren toe. Hiermee zetten ze zichzelf flexibel in de markt en kunnen ze het freelancewerk met studie of andere bezigheden combineren.

02-2.png

Platform voor toffe jobs zonder gedoe

Het doel van Jobner is om vraag en aanbod zo efficiënt mogelijk met elkaar in contact brengen. “De goede match maak je met goede communicatie”, stelt medeoprichter Peter Roelfsema. “We bellen iedere freelancer die zich aanmeldt en checken: weet je waar je aan begint? Hoe freelancen werkt?” Jobner biedt een collectieve aansprakelijkheidsverzekering en geeft uitleg over rechten en verantwoordelijkheden als freelancer. Reageert de freelancer op een baan, dan komt hij of zij direct in een chat met de opdrachtgever. Die ziet zo snel hoe de freelancer past en vervolgens kan er over het aangeboden tarief worden onderhandeld. Het is deze praktische, personal touch waarmee Jobner zich van concurrenten wil onderscheiden.

Efficiënte communicatie met chat

Visser en Roelfsema waren onder de indruk van Label A’s referenties. “Om de snelheid erin te houden, zochten we bewust naar een partij met een afgestemd, multidisciplinair team. De klik was er direct in het eerste gesprek”, schetst Visser. “De mensen zijn betrokken, denken mee en zijn proactief. Label A snapt onze business.”

De ontwikkeling van Jobner begon juli 2019. Drie maanden later ging de eerste versie live: Jobner 1.0 om snel de marktbehoefte te valideren. Visser en Roelfsema spraken tijdens de voorbereiding en onderzoeksfase veel potentiële partijen. Daardoor ontdekten ze de brede behoefte aan één communicatiemiddel. “Iedere freelancer en opdrachtgever heeft zijn eigen voorkeur”, legt Roelfsema uit. “Die ene freelancer app ik via WhatsApp, die andere opdrachtgever wil alleen bellen.” Label A stelde daarom voor om alle communicatie samen te voegen in een chatfunctionaliteit. Hier gebeurt alle communicatie: van onderhandelen, aannemen en afwijzen, uren invoeren tot goedkeuring. Chat maakt de communicatie snel en efficiënt voor opdrachtgevers en freelancers.

Jobner - Context.png

Samenwerken in vertrouwen

Bij Jobner geloven ze niet in de traditionele klant-leverancier relatie. Zij runnen de business en hebben niet de tijd om overal vol in te duiken. “We geven Label A daarom veel vrijheid, en ons vertrouwen maken ze helemaal waar”, zegt Visser. Dat is precies de kern van waar Label A voor staat, vertelt Jeffrey Bouva, Lead Amsterdam bij Label A. “Wij vinden het belangrijk om waarde toe te voegen. Niet zomaar een app bouwen, maar doorvragen naar de achterliggende ideeën. Waarom wil je deze functionaliteit? Hoe helpt dat bij de gestelde doelen?” Label A werkt zo min mogelijk met projectmanagers zodat de klant direct met de teamleden communiceert.

Die vrijheid levert ook een spanningsveld op. “En dat is alleen maar gezond”, stelt Roelfsema. “Want schuur geeft glans. Wij zijn geen techneuten, niet alles wat je wilt als opdrachtgever is ook mogelijk binnen het budget. Daarom is het zo belangrijk om goed af te stemmen. De developers van Label A snappen dat heel goed, dat zijn IT’ers die kunnen communiceren en met je meedenken.” Dat resulteerde in het product dat Jobner voor ogen had: een app dat een marktprobleem oplost en dat gebruikers positief ervaren. Een betekenisvolle app voor de Nederlandse markt.

Jobner 2.0 voor landelijk succes

Vijf maanden na de lancering vinden zowel freelancers als opdrachtgevers Jobner. De startup werkt hard aan de volgende versie. Volgens verwachting geven veel opdrachtgevers aan dat ze Jobner via een laptop of pc willen gebruiken. Jobner en Label A maakten samen de bewuste keuze om eerst het idee te valideren. Met Jobner 2.0 kunnen we echt schalen, zegt Visser. “Minder manuele handelingen, grote opdrachtgevers kunnen ondersteunen, afwijsberichten personaliseren… functionaliteiten waarmee we Jobner landelijk in de markt kunnen zetten.”

02-4.png

Daarvoor haalde de startup in maart zijn eerste groeifinanciering op. Het uiteindelijke doel van Jobner is om in iedere hoek van Nederland freelancers en opdrachtgevers met elkaar in contact brengen. “Dit kan het nieuwe werken worden”, stelt Roelfsema. Hij ziet volop kansen om echte toegevoegde waarde te creëren, zoals het automatisch vinden van geschikte jobs met machine learning en het toevoegen van educatie. Freelancers moeten zich kunnen blijven ontwikkelen, meent Roelfsema. Daarvoor denkt hij straks aan e-learning en het organiseren van seminars. Samen met alle werkervaring die een freelancer opdoet, wordt er zo een heel profiel opgebouwd. Voor freelancers zal dat profiel dan als een visitekaartje richting opdrachtgevers werken.

Op zoek naar gemotiveerde freelancers? Download de app en join Jobner.